onsdag 8 april 2009

Lägesrapport

Annars tickar livet på med vardagsbestyren som man ibland kan bli lite less på... Sonen fyllde nyligen år. Det enda han önskade sig var att få vara uppe längre på kvällarna. Så han fick en halvtimme längre... av mig fick han dessutom hundra liter bensin så han slipper köpa bensin till moppen i sommar. Det blev uppskattat. Nu har vi ju ingen mack i faggorna så det är bara att köra med att ha dunkar i bilen. Första 20-liters dunken är fylld, resterande får han så småningom.

Vi har tagit fram moppen och försäkrat den, men vägen härutanför är ju så lerig så den är verkligen skitig. Likaså kläderna förstårs...

Sen har jag pyntat påsk och har just bakat några påskkakor. Jag har som tradition gjort en påskkaka och lämnat på jobbet varje skärtorsdag. Så så måste det bli i år också.

Imorgon skall Kärleken och jag åka och hälsa på svärmor. Det blir inte mycket av påskfirande i år för vi båda jobbar hela helgen.

Har äntligen fått det otympliga kassaskåpet sålt.

Iövrigt har jag haft strul med min nya mobil så jag blev tvungen att skicka tillbaka den. Har för två dagar sedan fått en ny. Har inte ens orkat öppnat förpackningen - jag utgår nästan ifrån att det är nåt fel på den också...

Har försökt lura med mig Kärleken att vi skulle åka på Sweden Rock Festival, en av hans stora drömmar. Men efter att ha åkt dit för fortkörning utan bilbälte samt med en del andra oförutsedda framtida utgifter så fick vi lägga det på is. Nästa år kanske?

Har fortsatt rota i pensionerna. Efter att ha luskollat mina tidigare idiotiska avtalspensionsval så avvecklade jag AMF. Under förra året hade 11000:- satts in på AMF. Trots att det var en traditionell ursäker satsning så hade hälften bara försvunnit i alla möjliga minusavdrag. Hade varit bättre att satt in pengarna på ett vanligt bankkonto...

Vilken soppa att rota i detta med avtalsförsäkringar. Men jag börjar få lite koll samt att jag har en banktjänsteman som hjälper mig. Vi skall hädanefter träffas en gång i halvåret och hålla koll på läget. Hon undersöker just nu vad som hänt med alla mina år som statligt anställd.

När jag var på banken sist så tog jag med mig en kakburk med småpengar. Den har jag slängt allt småkrafs jag haft i börsen under de senaste tre åren. Vilken överraskning. Gissa hur mycket det var? Jo tre tusen kronor. Dem satte jag in på ett nyöppnat bankkonto. Tanken är att jag skall börja spara pengar till en utlandssemester när jag fyller 50 år... Efter denna överraskning hittade jag mer spargrisar som jag hällt i kakburken. Sonen hade en egen burk. Den innehöll 500 kr... Nu känns det ju nästan motiverat att panta tomflaskorna som man spart på sig.

Nu är timmen sen och John Blund har attackerat mig... hade tänkt få kontakt med lillebror via MSN - han fyllde år igår, men jag fick inte tag i honom... men han verkar inte vara kontaktbar idag heller.

I övrigt längtar jag efter att vi skall fortsätta med altanen... har precis fått bortplogat all snö framför altanen. Och det var en hel del... så nu skall min ByggNisse komma och justera det som "rört på sig" för att KärleksNissen sedan skall ta över och fixa golvet...

Nu har allt stått stilla alldeles för länge. Jag vill att det skall hända något NUUUUUUUUUUUU. Tålamod börjar bli en bristvara och rastlösheten hägrar.

Inga kommentarer: