måndag 3 mars 2008

Auktionsdjävulen har drabbat mig


Ojojoj,nu har Monica drabbats av "speldjävulen" eller skall vi säga "auktionsdjävulen". Har tidigare berättat om den antika servisen som jag samlar på. "Flytande Blå - vinrankan - Gefleporslin av Percy". Jag har nu påbörjat antikjakten och har lagt auktionsbud på flera delar. Bla ovanstående terrin. Och jag fick den. Törs inte berätta vad priset blev. Men det blev inte billigt. Kompletterade även med lite tallrikar. Har sedan tidigare haft sex av varje, men bestämt mig för att utöka så jag får ett dussin.

I övrigt känner jag mig mörbultad sedan helgens fysiska vedarbete. Ont i en fot och ont i "tumgreppet". Imorgon kommer snickarna som skall byta mina fönster. Så hela dagen har gått åt till att röja runt fönstren och möblera om. Är nu helt slut och skall strax stupa i säng. Imorgon är det kurs hela dagen som gäller.

Inga kommentarer: