måndag 10 mars 2008

Livet går sin gilla gång

Livet går sin gilla gång,börjar sakta men säkert få ordning i huset efter alla fönsterbyten. Men ojojoj vad mycket byggdamm och sågspån det blev överallt. Är naturligtvis en massa efterarbete med att sätta upp blombrädor, gardinstänger och fixa elkablar som helt plötsligt känns för korta... Utvändigt blir det också en del att göra till våren med bla målning. De hade ej färdigmålade brädor, så jag fick billigare arbetskostnad om vi fixar det själva.

Att jag kände mig slut som artist var inte alls konstigt, hade ju feber igen samt illamående och huvudvärk. Så jag gick mest omkring med dunjacka och frös när hantverkarna var här. Blev lite orolig att sorkpestsymtomen återkommit, men så var ej fallet.

Sonen har varit med sin pappa i Solberg och åkt slalom. Dottern varit med pojkvännen i Stockholm. Kärleken varit på en spelning i Uppsala. Fritte (min kattgubbe) börjar återgå till det normala. Han har inte varit glad över allt som hänt här denna vecka. Just nu sitter han på den nya blombrädan i TV-rummet och spanar ut över Salteåvidderna. Själv har jag jobbat i helgen.

Har i putsat alla fönster. Vilket lyx. Jag som haft gammalmodiga fönster, med innanfönster och man varit tvungen att stå på stege ute för att komma åt utsidan. Nu var det bara att snurra runt dem och man kom åt baksidan innifrån, med ett snäpp fick man bort spröjsen... Aldrig har det varit så roligt att putsa fönster.

I övrigt har jag fullt sjå att bevaka mina auktionsbud.Har handlat en hel del porslin vid det här laget. Både till servisen "Flytande Blått - Vinrankan" och "Gröna Anna". Sonen börjar bli orolig. Han tycker jag slösar onödigt mycket pengar på porslinsinropen.

"Varför köper du så mycket porslin mamma?"
"Bra investering, vi kan sälja det dyrt om vi blir fattiga"
"Ja men vi blir väl inte fattiga?"
"Jo när jag köpt porslin för alla pengarna"...

Han blev dock tyst när jag tipsade honom om att man kunde köpa modekläder på auktionen också. Han hittade ett par modejeans som i affären kostar ca 1200 kr. Vi köpte dem för 134:-

2 kommentarer:

Ann-Cathrin sa...

Jag blir nyfiken på auktionerna. Vilka sajter besöker du? Tradera?

Frågar AC som aldrig köpt en sak ens på "vanlig" auktion

Gnällspikar och livsflanörer sa...

Hej!

Såg att du varit in på min första blogg på bloggagratis (har bytt till blogspot).

Jag har inte helt ordning på delarna i flytande blå men vet i alla fall att det är minst tre mattallriksstorlekar, om det inte är fyra... Djupa tallrikar finns det två tre storlekar av och de små söta dessertcuparna är ljuvliga... Kan vara svåra att få fatt i.

Jag handlar mycket på tradera men ibland går man på niter där, köpte en kanna för rätt mycket och så var den limmad i handtaget:( Då vågar man ju inte använda den ordentligt.

Använder du porslinet eller samlar du bara?

Hälsningar gnällspikarochlivsflanörer