tisdag 18 mars 2008

Glad Påsk


Ja då har man pyntat påsk hemma då... när barnen var små var det roligare med alla dessa helgdagar. När barnen var påskgumma och påskgubbe. De var så söta. Jag måste nog kolla i gömmorna om jag hittar sådana nostalgikort. Det här med foton ja, innan den digitala kamerans intrång så hade man mera koll på korten och de sattes faktiskt in i fotoalbum och pärmar. Nu har man dem i en salig blandning på datorn och har man otur kraschar datorn och allt är borta. Ja inte för mig, men kanske för dig? Jag är ganska förståndig och har sparat allt på en liten bärbar hårddisk. Så så länge den funkar har jag någorlunda koll på läget...

Jag har lite dåligt samvete över att jag inte skrivit ut dem och satt dem i album. Sedan barnen föddes har jag skrivit och samlat på mig teckningar, foton, veckobrev från skolan, blöjreklam etc så att barnen har en pärm/år där det står om deras liv. Men som sagt de sista åren har det bara samlats på hög. Få se om jag får något ryck helt plötsligt.

Idag har jag varit ute och slitit och släpat. Efter fönsterbytet låg allt gammalt träbråte utanför huset och bara skräpade. Satte sonen i arbete att såga upp det lilla virket, bra att ha till tändved. Det övriga, stora träbråtet skall brännas så småningom.

I övrigt har jag målat kring altandörren invändigt... ingen ände på allt jobb. Den där renoveringen som vi skulle påbörja på övervåningen känns ganska långt bort just nu. Har inte ens fått upp alla gardinstänger ännu.

Glad Påsk får man väl säga ifall det inte blir något mer skrivet framöver. Jag har den äran att jobba hela påsken. Så jag vet vad jag skall göra i alla fall.

En dag i helgen blir det bygrillning, få se om jag orkar masa mig upp efter ett nattskift och gå på det...

Inga kommentarer: