tisdag 4 mars 2008

Slut som artist


Nu är Monica slut som artist. Det är hårda dagar vill jag lova. Suttit på skolbänken hela dagen. Under tiden har jag fått sex nya fönster insatta. Ackumulatortankarna i botten så jag varit tvungen att elda hela kvällen. Stackars Fritte (vår katt) orolig över allt konstigt som händer.Bonkande karlar överallt. Matplatsen flyttad och hedersplatsen - dvs blombrädan i TV-rummet har försvunnit. En miss i protokollet. Blombrädor verkar ej ingå... I den gamla lösningen satt fönstren så långt ut att det fanns en naturlig plats för blommorna... Men inte nu... Så det blir till att akut fixa det... jag har ju blommor överallt efter väggar och på alla bord.

Tröstat mig med nybakade bullar hos min granntant - Clarie. Nu ligger jag i sängen med min bärbara och bevakar auktioner... Sonen är på LAN. Fritte ligger utslagen bredvid och kärleken har hand om sina barn på hemmaplan. På torsdag bär det av mot Klockestrandsågen. Då blir det inköp av vägg och takpanel samt spånskivor...

Hm. Det är mycket nu... men vad gör det. Jag har inte hela helgen på mig. För DÅ skall jag jobba.

Inga kommentarer: