lördag 15 mars 2008

Fönsterbelysning m.m.


Nu är det dags att skriva lite blogg, har varit full rulle hela veckan så man knappt hunnit med det som måste göras. Mina auktionsinköp har börjat välla in. Paket både högt och lågt, med posten, med bussgods med dhl... rena julafton varje dag. Men skall jag fortsätta i den här farten med alla servisinköp. Då blir jag nog tvungen att börja jobba extra.
Törs jag berätta att jag hittat en ny servis - röd rubin som är helläcker. Den skulle passa i mitt sovrum. En servis i varje rum... Tro vad som passar på toaletten???

I övrigt har jag lite smått och gott på gång i företaget just nu också. Har flera offerter ute som jag väntar på svar på... en av mina samarbetspartner har dessutom kommit på en lysande idé, som vi bara MÅSTE testa.

Städningen efter fönsterbytet har jag helt och hållet förträngt... har skyllt på att jag inte haft dammsugarpåsar. En riktigt bra orsak faktiskt. Att köpa dammsugarpåsar var däremot ett helt företag. I Kramfors Kommun verkar det inte finnas i en enda affär... så jag blev tvungen att åka till Ö-vik. Där tänkte jag passa på att köpa ny fönsterbelysning. Min gamla blev helt plötsligt överflödig när jag fick nya fönster. En ny är fullkomligt nödvändig. Det är så mörkt i vardagsrummet så folk undrar om jag flyttat.

På tal om belysning har jag ÄNTLIGEN släckt min adventsgran. I mitten på mars. Tro vad folk sagt om den saken. Alltid har det retat någon.

Åter till fönsterbelysningen. Fanns ingenting i min smak... men till slut fastnade jag för nåt indiskt. Men då fanns det bara en lampa kvar. Jag behövde ju två. Så det bidde inga lampor.

På kvällen gick jag dock ut på nätet och hittade något liknande för tredjedelen av priset. Det är smidigt att handla på nätet.

Inga kommentarer: