fredag 21 mars 2008

Låååååååååångfredag

Då var det långfredag då. Ja den kändes verkligen LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG. Jag fick ett överraskningssamtal idag. Ett pensionärspar som ville köpa min gamla trasiga duschkabin. Jag fick 600 kr för den. PERFEKT. Gissa vad jag skall köpa för pengarna? Ni gissade rätt. Porslin förstårs.

Känns lite tråkigt att jobba hela påsken och inte kunna hitta på något med barnen. Tack och lov så har barnens pappa tagit initiativ att åka och pimpla med sonen imorgon, så han kommer ut på nåt i alla fall. Imorgon kommer dottern hem. Så då blir det en liten enkel påskmiddag och påskgodis förstårs. Sånt går alltid hem oavsett ålder på barnen. Sen måste vi äta Monicas påskkaka också. Det har blivit tradition att jag brukar baka en hel laddning av dem. Varje skärtorsdag lämnar jag en på jobbet. Det brukar vara uppskattat.

Den här veckan har inte gått enligt planerna. Hade trott att vi skulle få alla fönsterhistorier klara invändigt och även altandörren utvändigt. Att ta bort ett fönster och sätta dit en altandörr innebär att det blir plats "över", och att göra det jobbet komplett ingick tyvärr inte i fönsterbytet. Ibland blir man trött på att vara beroende av händiga män och man undrar hur man kan vara så dum att man väljer att bo ensam i ett hus. När det finns lägenheter där man bara ringer efter en vaktmästare när något inte fungerar.

Dags att griljera den lilla inhandlade påskskinkan samt göra glasyr till påskkakan. Sen är det nog dags att åka på nästa nattskift. Har avverkat ett av fyra. Känns naturligtvis lite motigt, men det blir lite extrapengar i lönekuvertet. Det är ju 40 timmar storhelgob.

Inga kommentarer: