söndag 2 mars 2008

Ved ved och mera ved



Den här helgen har jag och mitt friarobjekt fyllt källaren med ved - 12 kubikmeter staplat och klart. Tänk att sånt idiottråkigtjobb kan kännas så roligt. Man ser hur högen utanför huset minskar samtidigt som vedrummet fylls... Man känner sig rejält nöjd när man är klar.



Vi har haft en helhelg tillsammans med både arbete och mys. Idag har vi börjat planera för hallrenovering på övervåningen. Ett utrymme som aldrig blivit årgärdat sedan jag flyttade hit för 15 år sedan. Vi har tänkt bygga ut litegrann och göra ett allrum av utrymmet. Med plattTV på väggen, saccosäckar och en datahörna. MYSIGT... Men innan dess finns en del att göra. Imorgon bär det av mot Klockestrandssågen där vi skall köpa både tak och väggpanel. KUL att påbörja nästa rum nu när toaletten är klar.

Ikväll skall jag se till att göra en inventering på min servis "Flytande Blått". Efter att samlandet av den antika servisen legat i träda är det åter dags att börja antikjakten. Har spanat in en auktion på nätet och skall nog lägga ett bud på en terrin som jag ej har.

I övrigt är det sportlov för barnen, dotterna har rymt till Stockholm med pojkvännen och sonen började sitt lov med magsjuka. Han verkar ha datalan på schemat härnäst.

Inga kommentarer: