torsdag 6 november 2008

Alla fönster på plats...


Igår sattes de sista fönsterdörrarna på plats. Idag har han börjat med golvet... Jag fattar inte vad han får all sin energi ifrån. Men det är bara att tacka och ta emot.


Nu händer det mycket minsann. Tommy är här varje dag och jobbar med altanen. Perfekt väder för det också, har det ju varit.
Drömmen att tidigt nästa vår kunna sitta på altanen börjar kännas verklig. Det är inte mycket kvar att göra. Men allt tar förstårs tid att göra. Rent utgiftsmässigt är det i stort sett bara materialet till innertak och väggar kvar samt belysning förstårs.

Jag hade tänkt fortsätta fylla källaren med ved, men valde att passa på att städa gården istället. Snacka om att det blir skräpigt när man bygger ut. Hann tyvärr inte klart, får fortsätta imorgon.

Ikväll fick jag tillfälle att få hjälpa honom för en gångs skull. Jag hjälpte honom att göra en jätteladdning med räkmix, dvs fiskmat. Perfekt att ha i frysen och bra mycket billigare blir det än att köpa färdigt.

Igår hade jag en riktig nostalgitripp. Skrev en krönika med temat om vad jag gjorde för tio år sedan. Tack och lov har jag dokumentrat en hel del om barnens uppväxt, så det var bara att slå upp rätt år och återuppleva lite av den tiden. Om en vecka, när den publicerats i NordSverige kan ni få ta del av den här också.

Inga kommentarer: