onsdag 19 november 2008

Vintern är här


Vintern kom som vanligt med dunder och brak. Man är lika oförberedd varje gång. Konstigt nog. Men vackert är det och ljusare blir det. Det mörka trista novembervädret utan snö känns tråkigt. Gogubben kom och hjälpte mig "göra vinter" i sista minuten. Vattenkranen i ladugården hade hunnit frysa, hade fullt sjå att hitta vattenmojjen ute på gräsmattan under snön. Han tätade vedluckan till källaren och skottade hela gården, klöv en hög ved. Härligt att få en hjälpande hand av en händig man. Ibland blir man trött på att vara ett rejält fruntimmer som klarar allt själv. Härligt att slänga av sig jobbarkläder och motorsågskläder och få på sig lite utmanande kvinnlig klädsel. Kvinnans list ni vet som förför och förhäxar och gud vet allt.
Kärleksvindarna har stormat och passionen brunnit som en het eld. Ibland undrar jag var alla känslor kommer ifrån. De fullkomligt kväver mig. Vi träffas ju inte så ofta, så varje gång känns som första gången. Häftigt men tar lite väl mycket energi. Hur länge skall man orka vara nyförälskad? Skall det aldrig lugna ner sig och bli vardag och slentrian. Tydligen inte.



En dikt till dig Tommy

Jag vill hålla av dig utan att hålla fast dig
Jag vill ha dig utan att äga dig
Jag vill vara dig nära utan att kväva dig
Jag vill ge dig kärlek utan att ställa krav eller villkor
Jag vill ge mig åt dig utan att ge upp mig
Jag vill leva med dig, jämte dig utan att gå före, utan att sacka efter
Jag vill ALLTID vara DIN

Monica


Vi ses imorgon!!!! MMMMMmmmmm

Inga kommentarer: