söndag 16 november 2008

Nattsudd

Oj vad jag var pigg inatt. Igår var jag på personalfest i Nordingrå. Där serverades Thailändsk mat. Jättegott. Vi har en Thailändska som jobbar på mitt jobb som tog på sig att fixa maten. Starkt och Gott. Själv hade jag åtagit mig att jobba natt så jag kunde inte stanna hela kvällen. Hann nätt och jämnt med kaffen och gokakan som skulle serveras som efterätt. Men gosaksugen som man är så såg jag till att bli försedd ändå.

Det hade snöat hela dagen så vägen var rejält moddig. Sedan jag var medom en krock förra året så är jag inte så sugen på bilkörning vintertid på kvällen... men men skall man bo som man gör så är man ju tvungen.

Festkomitten hade ordnat lite tävlingar att fördriva tiden med - rena hjärngympan. Ett smakprov

Vilka yrken gömmer sig i orden?

1. Sam Pilon

2. Rick Neas

3. Knut Rödok

4. Tora Goff

5. Erik Kelter

6. Sivert Rö

7. Rakel Danät

8. Tor Pike

9.Käte Drass

10. Dan Bramn


Den här kvällen har sonen och tampats med geometri i två timmar. Inte konstigt man känner sig gammal och sliten. Hann även med en promenad och harförstårs eldat och klyvit lite ved. Sedan har vi de obligatoriska telefonmöterna med vänninorna... Mina bästa bor ju en bit bort så det blir mest telesamtal.

Inga kommentarer: