tisdag 4 november 2008

Satsa på kärleken

Åkte aldrig bort i helgen. Föredrog att satsa på kärleken istället. Mysigt!!! Härligt!!! Underbart!!! och otroligt Jobbigt!!! Det tar energi att förälskelsen aldrig går över. Kärleken är ju sårbar brukar man ju säga.


Under veckan när jag varit bortrest så hade GoGubben varit och jobbat på altanen. Han hade gjort en gavel klar samt satt in åtta av tio fönster.


Vi var båda bortbjudna på varsin fest, men valde att vara tillsammans hos honom istället. Vi var inte ensamma. Hans dotter med kompis var också på plats.

Nästa natt hamnade vi hos mig i Salteå. Förruttom närhet så stod det rengöring av vedpannan på åtgärdslistan. Ojoj vad vi var sotiga!!! Men sedan gick eldningen som på räls. Han fortsatte pula med altanen och jag fortsatte ta in ved i källaren. Den mesta veden är egentligen för grov för att elda med, så nu nalkas handklyvning med min 3 kilos tyngd ca 30 min/dag. Rena styrketräningen.

Kl 16 gick han på sin arbetsvecka, då kom sonen hem från skolan och behövde hjälp med att läsa inför SO-provet. DET VAR INTE KUL!!!

I övrigt har jag äntligen kommit igång med stegräkningen, köpte en ny stegräknare, den första vi hade var helt oduglig, den registrerade ej alla steg. Nu blev det många steg, fick ju omvandla två timmars vedhantering till steg samt gick en promenad.

Inga kommentarer: