torsdag 20 november 2008

Tomtar på loftet

Upp i ottan och promenerade. Vi ligger bland de tre bästa lagen i kommunens stegräknartävling, så det är bara att pinna på. En av eliten är med i vårt lag, hon ligger i täten av alla enskilda.

Sen var det dags för årets besök hos tandhygienisten. Har haft mycket problem med tandsten under årens lopp, men det verkar bli mindre och mindre besvär från gång till gång.

Sen var det dags med kärleken i flera flera timmar... Härligt Härligt men farligt farligt...

När han for till jobbet for jag till Kramfors för att uträtta lite ärenden. I en affär träffade jag kärlekens stora rival. En jättetomte. Han tänker jag nog åka tillbaka och köpa. Har hotat med att han får ta Tommys plats i sängen om han inte tillbringar lite fler nätter hos mig. Så nu har jag fått tomtar på loftet kan jag lova. Blir nog inte lugn förrän den är inhandlad.

När jag for in tillKramfors lös en batterivarningslampa hela tiden. Passade då på att svänga in ho s X:et som är fordonsnisse. Han öppnade huven och dök på generatorn och pillade på rätt kablar och lampan slocknade. Få se om det verkligen var det felet.

Köpte lite julklappar och hade sedan bestämt att gå ut och äta med en jobbarkompis. Vilket vi efter många om och men gjorde. Det var nämligen fullbokat nästan överallt. Alla damer i kramfors kommun hade nog tänkt samma tanke. Efteråt var vi på teater som handlade om konsten att vara kvinna , man och människa. Det blev en del igenkännande skratt. Vi känslo och hormonbombade kvinnor var naturligtvis representerade.

Ett tips till kvinnor som analyserar och tänker för mycket var att gå med AT dvs Anonyma Tänkare för att sluta tänka... ett annat gott råd var att ta en penis och röra om väl i hjärnan och sedan ut och promenera... Inte så dumt tips. Hit med en penis!!! Promenerar gör jag ju för fulla muggar redan.

Hann med ett litet friarstråt på hemvägen... störde kärleken på jobbet. Vi drack kaffe och löste lite korsord innan jag for hem och hamnade här.

Som sagt imorgon blir det tomteköp och coachbesök. Snart är det första advent och det börjar banne mig bli dags att röja huset och pynta lite jul... Men först är det uppkörning och teoriprov på motorsågskursen. Ingen ro och ingen vila. Om två veckor kommer mor och far på besök och firar lilla julafton.

Just nu sitter den största, goaste och mjukaste rivalen bredvid mig och spinner HÖÖÖGT. Han väntar på att jag och han skall krypa till kojs.

Inga kommentarer: