onsdag 12 november 2008

Snälla grannar och besök...

Nu har det varit mycket motorsågning på schemat. Både i min egen skog och en kursdag. I lördags var det dags för den sista kursdagen. Härnäst blir det uppkörning. Tro hur det ska gå... Ja det lär visa sig. Efter denna heldag var vi bjudna på middag hos grannarna. Härligt att få sätta sig vid dukat bord. Det är jag verkligen inte bortskämd med. Tack för det Timo och Marie.

Har hunnit med att fått främmande ett dygn också. Min kompis Kicki har varit på genomresa. Hon har efter en magoperation gått ner 18 kg. Duktigt men kämpigt. Det är noga med måltiderna nu. Hon måste äta lite och ofta. Varje måltid skall ta ca 20-30 min. Skall ej dricka i samband med måltiderna. Snacka om att behöva en matklocka. Och äter hon för mycket, äter fel eller för fort då blir hon sjuk...

Hon har precis börjat jobba efter sjukskrivningen efter operationen. Hon är busschaufför med världens konstigaste arbetstider. Olika tider och stopp varje dag. Ibland knappt möjlighet till rast för att hinna med dessa 30-min måltider. Hon gör det bra. Det måste jag säga. Själv kämpar jag på med stegräkningaren i fickan. Tack och lov får man omvandla mina konstiga fysiska aktiviteter till steg. Men skogsarbete finns inte med på listan. Har dock omvandlat 4 tim skogsarbete till 2 tim snöskottning. Vad tror ni om det?

Inga kommentarer: