torsdag 25 september 2008

Det är mycket nu...

Det är mycket på gång nu. Föruttom motorsågskörkortet som innebär en hel del lördagar i skogen, och en del teori att läsa, så har vi nu kommit igång med dataprogrammet som alla anställda på jobbet skall lägga in sina önskescheman in. Jag har åtagit mig rollen att utbilda samtliga i dataprogrammet. Det innebär att jag behöver färska upp mina kunskaper. Själv gick jag en kurs för ett år sedan, så lite ringrostig är man allt.

Om nån vecka startar stegräknartävlingen med livslunken. Där jag råkade bli coachande ledare i laget. Så nu har jag återupptagit stavpromenerandet för att få upp lite flås inför den, samt behövs nog inför skogsdagarna med motorsåg också.

Däremmellan är det fortfarande massor av målning. Har precis konstaterat att jag behöver måla ca 15-20 brädor till. Ingen ände är det, och tid tar det innan alla lager torkar.

I övrigt kämpar sonen och jag på med läxläsning. Just nu är det SO prov som väntar.

Glömde bort att jag jobbar ibland också, en hel del faktiskt. Har precis utökat min nattjänst så jag har en 82%ig tjänst.

Däremellan är det prioritet för kärlek också. Idag blev det en mysig förmiddag på den fronten. Naturligtvis var han tvungen att fixa avloppet som det var stopp i när han liks var här.

Har dessutom ett hemsidesuppdrag på gång. Det MÅSTE jag bara avsätta tid i helgen för.
Kärleken jobbar i helgen, barnen är hos sin pappa. Så då finns massor av tid till målning och hemsida och teoriläxan för motorsågskörkortet.

Hoppas det härliga höstvädret fortsätter.

Inga kommentarer: