torsdag 4 september 2008

Teamwork


Vilken härlig dag. Omgiven av tre händiga män. Då trivs Monica. När det händer och sker saker. Renoveringar, utbyggnader och lagningar av trasiga saker. Det blir man nästan frisk av.
Febern är borta och förkylningen har övergått i hosta.
Har förresten fått hem våningssängen jag köpte i helgen. Hade förhandlat till mig hemkörning så jag slapp låna både bil och släpvagn. Han som sålde den tyckte synd om mig när jag var sjuk och ensam hemma, så han bar upp sängen och monterade ihop den också.
Det visade sig att han var en fågelskådare av högre rang. Han och flera andra sådana hade vallfärdat till Nora Kyrka tidigare i år för där fanns en ovanlig fågel. Där ser man vad lite man vet vad som händer i vår närhet.

Dagens män har i alla fall påbörjat mitt altanbygge. Min GoGubbe Tommy fick äran att vara inomhus och fixa min trasiga cirkulationspump. HÄRLIGT. Äntligen fick man lite värme i huset. Var läge för det efter alla regniga dagar som gjort huset rått och kallt. Ingen vidare miljö att vistas i som sjuk. Förruttom den hann vi med både lunch och ett korsord. Vi löste hela. Det var duktigt gjort. Det var mycket konstiga ord att klura ut som jag redan glömt förstårs.
Han börjar se trött ut min lilla älskling, han skall hjälpa alla med allting. Är det inte trasiga datorer eller digitala TV-inställningar som inte fungerar så är det trasiga bilar på schemat.

Tur att jag inte har så mycket arbetsuppgifter som han behöver hjälpa mig med just nu. Senare i höst är det väl dock tänkt att vi skall påbörja hallprojektet uppe som aldrig blev gjort pga sorkpest och fönsterbyten.

Det är helkul att göra saker tillsammans med Tommy. Vi jobbar verkligen bra ihop. Teamwork på hög nivå. Har aldrig upplevt något liknande. Vi kan båda vara riktiga arbetsnarkomaner när vi sätter den sidan till, sedan i en handvändning kan vi njuta av att bara vara. Helt sagolikt.

Inga kommentarer: