onsdag 17 september 2008

Svärmor på besök

Idag var det dags att bjuda svärmor och älsklingens storasyster på middag för första gången. Märklig situation att när man börjar närma sig 50 år skall börja om med sånt. Nu har jag aldrig haft någon svärmor tidigare. Hon var avliden innan jag träffade mitt X.

Nya situationer för alla minsann. Så blir det när man skall börja om i nya förhållanden på äldre dar. Men spännande också. Lite nytänk. Maten blev i alla fall godkänd.

Älsklingen var nyrakad kvällen till ära, jag frågade lite försiktigt om jag fick känna eller om han var blyg för mamma.

Imorgon blev vi bjudna till dem på middag i Ullånger. DÅ skall jag nog passa på att gå och köpa den där motorsågen jag funderat på länge. När älgjakten är slut är det dags för Monica att gå till skogs. Har anmält mig för att ta motorsågskörkort, kursen skulle egentligen börjat igår. Pga för få anmälda har de skjutit på kursen och skall annonsera efter fler.

Skall hursomhelst lära mig. Har lejt damernas räddare i nöden - "Edman". Han skall röja 1 hektar skog åt mig. Jag har tänkt vara med på ett hörn i mån av tid. Det är lika bra att lära sig. Ska man bo på en jordbruksfastighet med tillhörande skog och växtlighet bör man kunna göra viss röjning själv.

Nu nalkas fyra arbetsnätter. Så då blir det varken hackat eller malet av någonting. Får väl fortsätta dutta på med målning någon timme då och då.

Herrarna i hagen som är sk "ByggNissar" är på älgjakt denna vecka. Så då har altanbyggnationerna avstannat. Men rätt som det är så är taket på plats.

Inga kommentarer: