onsdag 10 september 2008

Nu går det undan...


Nu börjar taket växa fram på min utbyggnad/altan. Häftigt. Det blir stort. Den inglasade delen blir ca 24 kvm och den öppna delen vid bron ca 16 kvm. Rena dansgolvet. Vem vet det kanske blir invigning nästa sommar.



Den här veckan har jag haft två ByggNissar som skött själva byggandet. KärleksNissen och jag ansvarar för husfasaden. Han har bytt ut en del panel och vi skall även byta ut all ribb till bredare lock. Så för tillfället är det bara målning målning och målning som står på schemat. "Det är tur attvi har hela helgen på oss" för på måndag skall plåttaket läggas på är det tänkt... sedan är det lite staket, väggar och trappor kvar som skall göras i höst. Den inglasade delen får vänta till våren. Lika bra det, så man hinner spara lite pengar emellan varven. Räknar dock med att få tillbaka pengar på skatten. Men än lyser de med sin frånvaro.


Igår tog jag ledigt från husbestyren och for med min kompis Kicki till Sundsvall. Gick på IKEA i fyra timmar. Gissa om jag slösade lite väl mycket pengar... De dyraste inköpen var dock mina skogskläder. Det är meningen att jag skall börja ut och röja min skog med motorsåg.


Nä nu är det dags att skriva nästa veckas krönika. Tema motorsågskurs kanske?

1 kommentar:

Monica sa...

Hejsan!
Jag blev hit skickad av en gammal kompis. Det visar sig att Ni i Salteå efterlyser bilder och uppgifter om min mamma, Britt-Inger Klint. Jag vet inte när hon slutade på växeln, men hon var ju också barnflicka i Salteå. Om mitt minne kommer ihåg rätt.... Bilder finns iaf.
Monica Frykholm
glorietta@telia.com