lördag 6 september 2008

Överraskning

Den här veckan gick i seg och sjuk anda, med feber, förkylning, ont i halsen, hosta och huvudvärk. Har mest hållit till på soffan och tyckt synd om mig själv. Men i förrgår kväll blev jag rejält överraskad vill jag lova. Dagen innan hade jag köpt en golvlampa åt dottern på blocket. Den fanns i Västerås, så jag hade bett morfar som bor några mil därifrån hämta den. Vi hade sedan tänkt hämta den på höstlovet.

Hur som helst, på kvällen ringde det på dörren. Utanför stod morfar. Han hade kört 45 mil för att lämna lampan. Vilken överraskning. Lampan var hur stor som helst. Trots att den gick att montera isär i två delar så var den flera meter lång. SÅ vi hade aldrig fått plats med den i bilen om vi åkt hela familjen.

Nästa dag for han hem igen. Som en virvelvind. Han var pigg och allert vill jag lova. Tidigare i sommar har han haft otroliga problem med infektion i benet samt rejäla blodproppar i benen.

Inga kommentarer: