måndag 15 september 2008

Ovanför taket...


Ännu en mysig helg till ända. Hade bytt bort min arbetshelg för att jag och Tommy skulle få vara tillsammans. Vi är båda barnfria varannan helg, men han jobbar en av dessa helger och ibland jobbar jag. Det är ganska lyxigt att bara få rå om varandra ibland.

Nu har vi inte bara haft tid att mysa, men det har varit tillräckligt av den varan. Det är ju en hel del jobb att göra. Stackars honom. Ibland känns det som om jag utnyttjar honom eftersom han inte ens bor här. Men tanken är att han skall flytta hit så småningom. Så vi renoverar ju trots allt åt oss. Han tycker det är kul att göra saker tillsammans med mig också, istället för att bara hänga framför datorn - som han säger.


SÅ nu har han tagit ner all ribb ovanför altantaket, skrapat och målat, sågat till alla nya lockbrädor (som jag målat) som skall sättas dit efter att plåttaket är på plats.



Själv bara målar och målar jag... det behövs en hel del till staketen, väggarna och till vindskivorna på altanen.



Tur att man har en hel ladugård att hålla till i.


Inga kommentarer: