lördag 6 september 2008

Invigning av utegolvet...



Igår kväll blev det invigning med utemöblerna, tänd kandelaber och vin. Vi satt och pratade halva natten. Mysigt. Sonen Tobbe hade en kompis på övernattning. De hade flickor på rummet, och Tommy och jag somnade tätt omslingrade. Vad vore livet utan hudkontakt och närhet?






Dagen efter har golvet blivit lagt på själva "bron" - inte där den inglasade delen skall vara.


Det är nu dags att börja måla och byta ut ribborna ovanför där altantaket skall fästas. Så idag när GoGubben vaknade vid min sida blev det at åka in till Kramfors och köpa färg. Vi har nu stått hela em och grundmålat virket som skall bli lock på fasaden. Imorgon skall Tommy fortsätta och tvätta själva panelen med högtryckstvätt. Sen vankas skrapning. Jag håller mig på backen och målar. Får alltid svindel på hög nivå. Tommy ser ut som om han är född på en stege.


Som jag sagt tidigare. Det är härligt att jobba tillsammans med Tommy. Perfekt Teamwork!

1 kommentar:

Anonym sa...

Wiiie, fint :D