måndag 15 september 2008

Kärlek är att bli Överraskad



Jobbade natten som var... blev väckt tre ggr under förmiddagen, sen var jag stenpigg och det var läge att kliva upp. Ringde GoGubben och funderade över hur han hade planerat dagen. Han tänkte åka till Sundsvall och handla med dottern. Han ville att jag skulle följa med.

Det är jättemysigt att strosa med honom i affärer. Skulle behöva åka med för att få ut en ny laddare, på garantin, till en skruvdragare jag köpte i somras. Oturligt nog så har den redan pajat. Irriterande.
Hur som helst. Jag tog en snabbdusch och for till Kramfors. Var tvungen att inhandla mera grundfärg till fasadmålningen innan vi skulle fara.

När jag kom hem var älsklingen på plats och börjat skrapa väggen vid ytterdörren. Han hade bytt ut några trasiga panelbräder runt dörren. Det blev ingen Sundsvallresa. Dottern hade andra planer för eftermiddagen och kvällen.

Han har en egen nyckel, som han faktiskt börjar använda. Känns mysigt att komma hem och han är "hemma" och pysslar. Jag mös så jag lät som en marskatt.

Som vanligt var han oäten, så jag matade honom innan jag själv svidade om till målarstassen. Sen var det målning för oss båda i flera timmar.

Jag längtar till taket är på plats så vi kan spika fast den nya breda locken och måla ett sista varv, för att se resultatet. Har nämligen haft lite sjå att försöka hitta den rätta gula färgen. Finns en uppsjö av olika nyanser, och det värsta är att vissa ändrar nyans om det är skugga. Min söta farbror som är målare har övertygat mig om att kosta på kvalitetsfärg.

Inga kommentarer: