lördag 14 februari 2009

Alla hjärtans dag


Idag har jag varit och hälsat på älsklingen på hans jobb (han jobbar dygnet runt hela helgen) Där fanns en hel hink med "Alla Hjärtans Dag Rosor". Han gav mig en...
Har haft främmande av min kompis Kicki och hennes dotter Mimmi. De sov över en natt. Linda kom också hem. Då stod det fläskfilé och klyftpotatis på menyn samt semlor till efterätt. Sen blev det en hel del tjejsnack.
När de åkt hem på eftermiddagen tog jag mig en liten sparktur i det härliga vintervädret. Passade på att bjuda Tant Clarie på mat. Hade lite grädde kvar så det blev en halv semla till som efterätt. Äta och Äta... MUMSFILIBABA
Senaste veckorna har varit tuffa med en hel del snöskottning och eldning både morgon och kväll. Som extrakydda på livet så har sonen haft prov högt och lågt. En vecka satt vi i timtal och repeterade ekvationer. Han har inte haft problem med matte tidigare. Men det är tydligen så rörigt på lektionerna så han ej kan koncentrera sig. I går hade han provet. Det var 12 elever som hade provet. 7 st fick IG. Tack och lov klarade sig sonen med ett G.
Dagen innan hade han SO-prov i samhällsekonomi. Nästa vecka är det Biologiprov. Stackars mamma... Han är dyslektiker och har inte fått lära sig någon studieteknik som passar honom. Så vi gör det mesta muntligt tillsammans efter att jag läst in ämnet...
Nu är det dags att vila en stund... skall nämligen jobba inatt... och det är ganska tufft också. Vi har en tant som ligger inför döden, med allt vad det innebär.
I övrigt borde jag börja engagera mig i att köpa en ny mobiltelefon. Tappade min i golvet så den blev helt paj. Så just nu har jag en antik sak som man nästan får hjärnblödning av att hantera.

Inga kommentarer: