måndag 16 februari 2009

Storbak på G


Det blev inget bak igår. Hamnade på MSN istället och surrade med lite folk. Det var länge sen.
Men det blev av idag i alla fall. 64 smarriga rågsiktsfrallor blev det. Känner mig riktigt nyttig. har bestämt mig för att minska ner matkontot lite, så då är det ju hembakat som gäller om man vill ha lite mer för pengarna.




Men det höll på att gå åt fanders. Min simultana förmåga att göra fler saker samtidigt har försvunnit. Höll på med baket, matlagning, eldning samtidigt. Mitt i allt skulle jag hämta dottern vid bussen 4 km härifrån. Kom hem för att ha koll på läget. Då ringde telefonen och all fokus hamnade på telefonsamtalet. Så första plåten blev lite välgräddad...

Nu nalkas ännu en arbetsnatt. Tätt mellan varven. Längtar till nästa vecka då är jag helt ledig. Då skall jag ta mig i kragen och börja promenera igen. Ännu en stegtävlartävling är i görningen, men inte förrän i början på april. Till dess får jag kämpa på alldeles själv. men jag skulle behöva någon med piska... Tänk att det skall vara så svårt att prioritera härliga vinterpromenader... Konstigt men så är det...

Inga kommentarer: