måndag 2 februari 2009

MysPys

Idag hade jag en annorlunda diskussion på ICA, en herre började prata med mig. Han sa: - Du har det bra du som är nyförälskad.

Vad svarar man på sådana kommentarer? Det är ju bara krångligt att vara förälskad på äldre dar. Man är inte lika formbar som när man är ung, samt att det blir så många runt omkring som är inblandade...

Nyförälskelsen lägger sig ju efter ett tag... Men jag log och sa - Att vi håller i alla fall passionen vid liv.

Kärleken och jag har haft en helmysig helg, från fredag - söndag. Skulle egentligen ha jobbat, men en jobbarkompis ville byta skift... så helt plötsligt var vi lediga tillsammans. Det händer annars bara var åttonde helg - att vi är lediga tillsammans utan barn. Nu var inte jag utan barn. Min son var hemma, men han klarar sig själv och han hade dessutom fått stororder av mamma att göra något annat än bara hänga framför datorn. Så han var ute och åkte skoter i timtal. Rödblommig och grann.

Fredagen började med en heldag i Ö-vik. Var ute och mös på pizzeria. Jag passade på att unna mig lite vin - mitt på dan.

Efter en svacka där jag varit less på allt och alla tog jag mig i kragen och pyssla lite hemma. Fixade i ordning TV-rummet - så fint har det inte varit där på åratal... Nu är det bara älsklingens stora akvarium som saknas där inne. Tro när och om det kommer dit någon gång.

Han har varit så söt, han har insett mina uttråkningssymtom så han skämde bort mig med att slippa elda. Så nu har han lärt sig hur min vedpanna fungerar. Det var banne mig på tiden.

Han hade med sig hela sin musikstudioanläggning och belamrade hela mitt kök med den. Han har inte gjort musik på två år och nu började han bli sugen igen.

Sakta men säkert börjar han få ordning på utrustningen, men när man inte använt vissa saker på flera år så glömmer man hur det fungerar. Så lite klater får man räkna med innan ryggmärgens kunskaper kommer fram igen.

Imorgon skall han komma hit och hjälpa mig att fylla källaren med ved. Han är en hejare på att stapla ved, så det kommer att gå med fart och fläkt.

I sammanhanget måste nämnas att vår låt "Kan inte sova..." spelades på Arvid Strömbergs begravning. Tyvärr jobbade jag och kunde inte delta på begravningen. Men det var säkert mäktigt att få den spelad i kyrkan.

Tro om det börjar bli dags att försöka sig på att sova....SUCK... sömnproblemen är inte kul för tillfället. De tar på krafterna mer än man kan tro.

God Natt i alla fall....

Inga kommentarer: