söndag 15 februari 2009

Ett till


Här kom ett till kram SMS från min vän Sussie. Hon och jag jobbade tillsammans inatt. Det är hårda nätter på jobbet numera. Alla äldreboende är ju närmare 100 år och nu börjar deras tid lida mot sitt slut.
Strax innan vi kom till jobbet hade en dam avlidit, som jag var med och skötte tre nätter förra veckan. I samband med det var det dags att sitta och vaka hos nästa tant...
Den här kramgubben skulle egentligen röra på sig med kramrörelser... men tydligen försvann den funktionen när bilden infogades här... TYPISKT. För den var ju så söt.
Åter till verkligheten... dvs eldning och matlagning. Det är härliga vinterdagar ute, men jag hinner inte riktigt med att utnyttja dem just nu... Men inte nu till veckan... men nästa... DÅ blir jag ledig en hel vecka... DÅ skall jag göra allt jag inte orkat och hunnit...

Inga kommentarer: