torsdag 26 februari 2009

Ännu mera snö

Ännu en dag till ända. Idag blev det en heldag i Härnösand. Men det kändes inget vidare att köra iväg i detta snöandet med oplogade moddiga vägar. Jag har blivit lite harig med en klump i magen sedan vi krockade för ett år sedan. Men men plikttrogen som man är - tack och lov - så tvingade jag mig ut på vägen i alla fall. Hade ju tider att passa som inte kunde avbokas.

Och det gick ju bra i alla fall...

Vägen härifrån ut till E4:an var hemsk. Allt var så otroligt vitt så man såg inte riktigt vad vägen gick. Ett under att man inte for i diket.

Trodde jag skulle få skotta fram bilen efter att ha haft den parkerad i fyra timmar. Men det var inte så farligt som jag trodde.

Hade en trevlig prat/fikastund med fd grannarna som numera bor i en lägenhet ganska centralt i H-sand. Det vore nog skönt att bo i lägenhet på vintern och i hus resten av året...

När jag kom hem hade KärleksNissen varit och skottat min gård. Det tackar jag för. Inget jag är bortskämd med. Det är väl i och för sig ett bra tillfälle att få lite frisk luft och litet motion... men just nu med bilen full med matvaror, behov av att fixa middag och elda så var det skönt att få slippa... Sonen uppskattade nog det ännu mera, för idag hade jag nog tvingat honom att göra det. Men men vi får slita ut en generation i taget.

På kvällen var det dags för besök. Granne här i byn som jobbar på Folksam hade gått igenom mina försäkringar någon dag tidigare och jag hade bestämt att jag skulle flytta över bilen till dem också. Med facit i hand tjänade jag 1200 kr på det beslutet. De pengarna kan man ju ha roligare för.

Jag har som jag nämnde blivit fascinerad av kognitiv beteendeterapi och läser nu en hel del i ämnet. Här kan även du om du är intresserad läsa en kortfattad artikel i ämnet: Artikel>>

Inga kommentarer: