onsdag 18 februari 2009

Bilstrul

Ibland kan man hålla sig för skratt... bilen började krångla igen. Ringde en BilNisse för att få goda råd. Lämna in den imorgonbitti så skall vi titta på den...

Naturligtvis. Bara lite problem. Jag skulle jobba hela natten och sedan var frågan hur skulle jag komma hem? Vänta på bussen i 5 timmar. KUL

Men litet smart som man är började man fundera över om inte karin som jobbar på mitt jobb som bodde i faggorna var hemma. Japp det var hon och jag fick tillfälle att hälsa på henne.
Oj vilket ståhej. Rena hotellverksamheten. Kände mig verkligen omhändertagen med bäddad säng och både frukost och lunch. Hon avslutade sedan eftermiddagen med att skjutsa mig hem innan hon for till jobbet. Det var ju för snällt.

Nu sitter jag och halvhänger i soffan. Har trots allt nätt och jämt bara sovit 2 timmar det senaste dygnet. Måste upp i ottan imorgon för att ta bussen och hämta den lagade bilen för att sedan åka vidare till Härnösand där jag har en tid att passa kl 10. ojojoj...

Jobbar nu två nätter i helgen och är sedan ledig i 8 dagar. Vilket lyx. Men otroligt välbehövligt. Det har varit mycket nu ett tag.

Inga kommentarer: