tisdag 12 februari 2008

2008-02-12

Livet går sin gilla gång. Jobbade natten som var. När kl var 07 på morgonen och det var dags för oss nattpersonal att åka hem och sussa, då fanns inte en personal på plats, inte ens chefen. Intressant måste jag säga. Så det blev en timmes övertid. Vi kunde ju inte lämna stället utan personal.

När man jobbar natt då blir man lite lagom seg hela em. Svårt att komma igång liksom. Sen blev man ju varse om maten och poängräknandet. HJÄLP!!! Har ju inte haft tid att handla ens en gång. Bilen är på verkstad, sonen på konfirmationsläger och dottern undrar hur många poäng en fjärdedels makaronipudding är??!!! Ingen aning söta du. Hur mycket pasta? Ett ägg kanske? vad mer innehöll det hela.

Badrummet är rörigt. Kan knappt röra mig där. Blev ju tvungen att ta bort hyllor, möbel och dra fram tvättmaskinen för att få fram duschkabinen. Hade servicemannen varit överviktig hade han aldrig kommit in bakom. Det är nämligen minimalt med utrymme. Hej&Hå. Nu är den funktionabel ett tag till... Men han måste komma åter någon gång för att fixa en backventil annars är nämligen risken stor att det blir samma fel igen. Den gången får den mannen stå på tvättmaskinen. Orkar inte arrangera om allt detta ännu en gång.

I övrigt håller jag på att göra ett avtal med ett företag som har utbildningar i Retorik/presentationsteknik. Vi skall träffas på fredag och prata detaljerna. Intressant.

Sen det här med kärleken. ÅHÅHÅH STAMP STAMP STAMP!!!!Vilken otrolig energi och tid sånt kan ta i anspråk. Ibland undrar jag om det inte vore lika bra att leva i celibat och vara typ nunna. Tråkigt men lugnare. Män och kvinnor MÅSTE vara från olika planeter. Helt klart!!! Ena parten pratar om Äpplen och den andra om Päron... vilken fruktsallad, ganska smaskig. MUMS!!! Ät och tig!!! Bara att gå ut och promenera för att rensa hjärncellerna.

Alla måsten som pockar på... bokföringen för januari ej infört i datorn. Borde skriva en krönika. Men om vadå?? Deadline torsdag em, men både imorgon och på torsdagem är det möten som gäller. Imorgonkväll får jag främmande som skall övernatta. KUL!!! (Har promenerat ihop lite bonuspoäng så jag får dricka några glas vin) SÅ med andra ord borde jag få till krönikan idag. HmHm...

OOOps. Jag har glömt att elda. Nu går tunnelbannan mot pannrummet och den pestsmittade veden NÄSTA.

Inga kommentarer: