måndag 4 februari 2008

Planer inför morgondagen

När man varit sjuk och knappt orkat göra nåt en längre tid, så får man så otroligt mycket energi igen och det känns härligt att leva.

Igår rännde jag runt hos grannarna, och det är banne mig ett rejält friskhetstecken vill jag lova. Det har inte varit alltför mycket av den varan sedan jag separerade för snart två år sedan.

Hur som helst. Jag bjöd hem några av dem på mat imorgon.
Att välja maträtt är alltid ett dilemma. Men eftersom det är fettisdag imorgon så blir det ju en semla till efterätt förstårs och då valde jag en soppa till huvudrätt. Så det inte skulle bli så mastigt.

För ca två år sedan deltog jag i ett mentorprogram. Jag hade förmånen att ha Lars.T. Johansson som mentor. En känd profil i underhållningsbranchen och radiosammanhang för alla boende i VästerNorrland.

En av dessa träffar vi hade, när vi skulle lära känna varandra, så fick vi små uppdrag på korta konversationer som bara dök upp. En av dem var att berätta om sitt favoritrecept. Jag berättade då om en otroligt god och krämig räksoppa. Han om en kantarellsoppa.
Den kantarellsoppan skall jag bjuda på imorgon, tänkte jag.

Nu har jag turen att ha en pappa som plockar all svamp åt mig. Så i frysen finns det alltid påfyllt. I höstas var det väl inget direkt svampår i Västmanland där han bor. Men jag fick en rejäl laddning i alla fall.

Här kan du läsa lite mer om mig och min mentor >>

Här kan du läsa lite mer om Lars.T.Johansson >>

Inga kommentarer: