tisdag 5 februari 2008

Klassträff

Jag har för en tid sedan fått en inbjudan att åka på klassfest. Det är 30 år sedan vi slutade ÅK 9. Herre Gud vad tog den tiden vägen?

De som arrangerar festerna anordnar även klass/skolforum här på internet. Så nu börjar jag få kontakt med en massa gamla skolkamrater. Vilken Nostalgitripp. Och vad kul att höra vad som hänt alla andra. Det verkar vara en otroligt stor majoritet som bor kvar i Surahammar. (Ett litet brukssamhälle 20 km utanför Västerås i Västmanland)

Jag har gått grundskolan där from ÅK3 till ÅK9. Innan dess bodde vår familj i Borås.

Man blir även påmind om den första stora kärleken på mellanstadiet och första kyssen. När jag rensade på vinden för nåt år sedan hittade jag gamla dagböcker från denna tid. Var riktigt kul att läsa faktiskt.

Jag hade bla gjort kärlekslistor 10 i Topp... dessa ändrades varje vecka.

Blir nog tvungen att upp och rota fram gamla skolkort också.

1 kommentar:

LindaBinda sa...

http://lindaangman.blogspot.com
är min nya blogg :)