lördag 2 februari 2008

SR-DEMO-Tävling

Om vi nu skall skippa pest och kolerasnacket så måste jag berätta om något helt annat som är trevligare. För några år sedan fick jag några av mina dikter musiksatta. En av dessa låtar finns nu med i en Demotävling som Sveriges Radio P4 (lokalradion) spelar upp varje fredag kl 17. Det är min stora kärlek Tommy Öberg som musiksatt den, och det är han som sjunger.

I skrivandets stund ligger vår låt på tredje plats på listan. Alla som vill kan rösta på Sveriges Radios hemsida. Så i dessa pestiga tider vore en röst från min läsarskara inte helt fel. Gå in på: www.sr.se/vasternorrland och klicka på SR - DEMO. Där kan ni också lyssna på låten.


Nä nu är jag helt slut, dags att återgå till ryggläge och invänta våren, när jag smärt och smidig väl förberedd med antikroppar mot sorkpest, ses staplande av ved med hastigheten 100 km/h.

För några år sedan skrev jag följande krönika: "Bigmamma rockar fett"

2 kommentarer:

Ann-Cathrin sa...

Nu har jag röstat på din och Tommys låt!

Ann-Cathrin G

Monica Årjes - KREATIV RESURS sa...

Det tackar vi för...