lördag 16 februari 2008

Celluliter?

Det var någon som blev nyfiken över diskussionerna om celluliter.
Ja från säker källa på RIX-fm så har man konstaterat följande till oroliga cellulitinnehavare:

Celluliter på låren är bara gropar - smilgropar - som bara bekräftar att underlivet haft mycket roligt.

I övrigt har jag funderat över gårdagens inlägg med kattbilden.
Att om Gud inte gör mig smal, så önskar jag att mina vänner blir tjocka.

Det slog mig att det kanske därför jag blivit rund och go - Vännerna har önskat detsamma. Hm...



Somliga säger att man blir som de man umgås med... stämmer inte just nu. Han jag umgås mest med är absolut inte rund och absolut ingen som funderar på mat.




Dessa jobbarhelger är sega. Man varken hinner eller orkar göra nåt speciellt, sover - jobbar - vedeldar och fixar mat... sen går det bara runt runt. Sitter och tittar på mina pippisar som äter fågelmat ur mitt "pariserhjul" - Mycket underhållande. De snurrar för fullt. Har varit ute och skrotat i vedboden. Hämtat in småved och näver - som behövs för att få igång brasan.
Stod och tittade på huset med den rykande skorstenen. Det ser verkligen hemtrevligt ut med rykande skorstenar. Ser varm och ombonat ut. Men skenet bedrar lite... dags att leta rätt på fleecetröjan.

Har fått för mig att se över ekonomin lite. Präktiga Monica vill ha koll. Ja jag skall ju byta ut nästan alla fönster i huset här inom en snar framtid. Och DET är inte billigt det vill jag lova. Men tyvärr nödvändigt. På hela bottenvåningen har jag fortfarande innanfönster. Ytterfönsterna är provisoriskt lagade med silikon i höstas. Flera av dem hade börjat rasa neråt pga ruttet trä... Så det fanns en hel del glipor och lufthål.

Sen skall jag nog ÄNTLIGEN flytta in allt som fortfarande inte kommit in på den nyrenoverade toaletten/badrummet.

Inga kommentarer: