torsdag 14 februari 2008

Lägesrapport från soffan

Igår slapp jag minsann leka hemmafru, eller borde vi säga hemmafröken?? Hm. Varför. Jo strömavbrottet kom som en räddning på posten. Det pågick i flera timmar. Under den här tiden kom dock den händige kärleksprinsen och fixade bildörren som stod på vid gavel.
Så DÅ kunde jag åka och handla istället.

Visste ni att kvinnor känner lika stor tillfredställelse av att handla som att få orgasm? Otroligt men sant. Det finns forskningsrapporter som bevisar detta. Tro hur de gjorde när de fick fram den forskningen? Man brukar ju använda mus i forskningssammanhang. ;-))))

Hur som helst jag handlade. Missade dock ett möte. Men jag fick ett möte idag istället, och får ett imorgon också.

Igår kväll var det Tjejsnack på hög nivå. Vad vore livet utan Tjejsnack? Härligt när man hittat vännen med passande personkemi. DET är bättre än att handla. Ni karlar skulle svimma om ni visste allt vi pratade om.

En salig blandning av sex, recept, vikt och celluliter.

Ikväll gäspar man lite lagom för naturligtvis blev det inte bara en flaska vin igår som planerat utan två...

Sen var det det här med "att räkna poäng enligt viktväktarmetoden"... Det går faktiskt riktigt bra. Men kräver koncentration och fokusering. Det gäller att planera vad och när man skall äta samt ha rätt saker i kylskåpet.

Har just ätit korv och makaroner. Hade jag haft en magrare korv kunde jag ätit dubbelt så mycket. Så det var bara att stödja sig med vitkålssallad.

Nu kom kärleksprinsen. Så nu har jag inte tid med det här bloggandet.

Inga kommentarer: