söndag 24 februari 2008

Helgen till ända



Ännu en helg till ända. Jag har varit ledig i helgen och barnen har varit här.

Fredagen började med fönsterleverans. Försökte jaga firman som skall installera fönstren för inbokning av jobbet. Men utan resultat. De hade nog hunnit göra helg. Får kontakta dem imorgon istället.

På fredagkväll satt dottern och jag och kollade en film, hon satt och pluggade Naturkunskap samtidigt. Flitens lampa lös.

På lördagen hade vi kärleken med hans döttrar på middag. Hade dukat finporslinet dagen till ära. Första gången som vi alla träffades tillsammans. Det kändes familjärt.

Det var nätt och jämt vi hann med efterätten innan min dotter skulle med bussen till H-sand.

En smaskig efterätt med smördegsinbakad hjortronsylt med västerbottenost och vaniljglass.

I övrigt är det snart dags att fylla källaren med ved. Har gjort av med ca 15 kubikmeter ved sedan september. Har 12 kubik staplad utanför vedrummet som skall staplas i källaren.
Eftersom jag haft sorkpest och inte vill att sonen skall få det, så har jag kollat upp ev andningsskydd som skyddar mot denna ev smitta. Så nu har jag beställt en laddning på nätet. (Enligt nån sjukvårdssida på nätet rekommenderas Andningsskydd, minst filterklass P2) Men det ger ej 100% igt skydd. Men då har jag i alla fall gjort vad jag kunnat.

I övrigt är det läxläsning på schemat. PUH!! Sonen har två prov kommande vecka. Engelska och NO. Så vi har varit tvugna att traggla engelska under helgen. Brukar försöka låta helgerna vara heliga, men nu var det nödvändigt att lägga ner lite tid ändå.

Skulle även behöva organisera och rensa om i skåp och lådor. Kärleken har hjälpt mig såga bort bänken där altandörren skall vara. I och med det försvann sex lådor som står mitt på golvet fyllda med diverse saker. När man har haft plastpåsar på samma ställe i nästan 20 år så kommer det bli svårt att vänja sig att de ligger någon annanstans. Och den stackars katten är fundersam över vad som händer... det är ju hans matplats som ligger i farozonen också.Efter sågningen satt vi ute i det härliga vårvädret och drack kaffe och myste i solen. HÄRLIGT!!!

Imorgon bär det av till frissan. SKÖNT!!! Ser hemskt ut.

Inga kommentarer: